Inside and Outside of Mr.Kratos

Inside and Outside of Mr.Kratos
Blog aku bertemakan 'warna-warna kehidupan'...confirm mata korang berjalur-jalur huhu...

Kratos's Clock Machine

Monday, December 13, 2010

Prihatin?so just say something!

Salam & Good Morning!     (Pukul 5:11am dah)


macam biasa,sebelum menghabiskan sisa2 subuh ni aku rasa aku taknak lepaskan peluang untuk solat fardhu subuh jap lagi,and so i decide nak karang blog lagi...


Okay back to the root lah kan,sekarang ni ramai orang yang tak prihatin langsung bab2 yang melibatkan Agama,Bangsa,Negara & Silaturahim ataupon lebih best kalau aku sebut sebagai friendship nih kan.apa yang nak aku tekankan kat entry ni adalah sikap setia kawan a.k.a friendship lah tu kan.bagi aku sikap ni akan merangkumi semua aspek2 seperti dari segi agama dan so forth.bagi aku la kan korang2 yang menjadi kawan2 aku amat menyayangi korang.bini aku still on top lah kan.bila ada ape2 selalunya orang akan refer pada soal ni.kekadang tu sebagai contoh dalam pergaulan kite sekarang ni kebanyakkan individu agak mengamalkan sikap pentingkan diri sendiri.memang la kite kena lebihkan diri kita dari orang lain tapi tak bermakna kita tak boleh berkorban langsung untuk diorang kan?aku ni jenis pemarah sebenarnya dan jugak jenis yang agak kejam,tapi maleh nak masuk port kalau menda2 yang tak best dan tak penting.aku gak bukan jenis bermusuh dengan orang dan marah tak tentu pasal..kalo tak caya tanya la bini aku sendiri.huhu jangan bimbang dia amat jujur kalo korang tanya pasal aku.aku ni boleh dikatakan jenis seorang yang amat suka kan keamanan dan juga keharmonian...haha macam duta alam sekitar pulak kan?tapi tu lah kadang2 orang tak tahu nak menilai kita dan selalu nak 'pijak kepala' kita dan membuatkan aku amat menyampah tak pasal2 kat orang tu!




Apabila benda2 yang tak seumpamanya terjadi maka akan berlakunya peperangan kan?so aku nak tanye korang la kan..korang suke tak kalo kita sentiasa berperang macam kat tempat2 lain?tak suke punye lah.kalo dah perang susah nak buat aktiviti2 dan jugak memang tak bebas lah kan.macam pak long2 kat atas ni,memang senang la die cakap "vengeance is the ultimate weapon".memang betol tapi tu dari segi yang agak zalim,why not kita berdamai dan selalu hormat dan menghormati sesama kita kan?so kalo mende2 macam ni kita boleh avoid thats mean kita adalah insan yang prihatin dan mulia,tul tak?


kalo tak caye tengok 2 makhluk Tuhan sebelah ni,kan senang cenggini kan?moral kehidupan kita adalah sangat nyata.kalo kite prihatin semua benda akan jadi okay tapi tu lah masalah orang kita nih,dah tak puas hati tanak say something.yang diorang tahu nak maki hamun je kan..apa kejadahnya??(aku pon mcm tu jugak thehehe).so aku rasa apa yang cuba aku sampaikan ini maybe akan mengubah dan menambahkan nilai2 murni dan sikap keprihatinan kita dalam masyarakat pada hari ini.thanks!

1 comments :

  1. Kratos Abdul Zeus (Fitri) said...

    bukan nak buat best..aku nak test comment sebab ramai cakap takleh nak comment kat blog haku..huhu