Inside and Outside of Mr.Kratos

Inside and Outside of Mr.Kratos
Blog aku bertemakan 'warna-warna kehidupan'...confirm mata korang berjalur-jalur huhu...

Kratos's Clock Machine

Monday, December 13, 2010

kegemukkan dan keBOROIan sudah melanda sudey...

Assalamualaikum again friends and bloggers!


Entry aku kali nih memang agak menyentuh sensitiviti sesetengah pihak la...termasuk aku jugak hahaha..takda la teruk sangat pasal bendalah ni tapi if i have to compare to the previous version of me,memang aku rasa frust jugak la haha..atlet kunun!wahaha..dulu  size badan aku agak fair dan comel lah,tapi semenjak dua menjak kawen ni dah makin teruk plak keboroian yang dialami haha..bini aku selalu perli aku.cuba perhatikan dan selidiki contoh perbualan dibawah;

aku        : yang,malam satgi abg ada futsal dengan member-member lama sekolah.

bini aku : yeka?pukul berapa abg?

aku        : macam besa la syg,pukul 9 sampai 10...kan tiap-tiap minggu kami main 
                futsal twice a week.bukan apa syg oiii..nak jaga badan la..nanti obes plak!


bini aku : masalahnya hampa main tak sangga-sangga tapi tak kurus2 jugak pon!!!!



haha kemudian tanpa berlenggah lagi aku terus blah sebab tak tahan kena perli dengan bini aku.


masalah sebenarnya aku dah dapat detect,iaitu tak lain tak bukan berpunca daripada masalah permakanan.mana taknya pantang nampak makanan best sikit nak sebat je.bini aku kalo datang dia punya mood masak memang tak dapat nak berkata ape lah haku melainkan rembat je seperti mana selalu aku rembat bola.so,macam mane nak kurus kan?dah tau nak kurus macam dulu kala tetapi tak alert dengan pemakanan dan diet yang seimbang!cewah,macam doctor!


bini aku memang bengang la,selalu je perli aku,beli kasut futsal and stuffs sukan dah beratos-ratos dah harga.brand taknak yg cikai2,nike,adidas hahaha so macam mane tak kena kutuk sebab budget yang melimpah ruah macam tu kan.so,korang yang baca entry aku nih menjadi saksi bahawa habes je aku publish post ni,aku akan start diet kehkehkeh...leh caye ke?:)

0 comments :